Inmiddels is het zes maanden geleden dat ik ben gestart bij Devoon, ontwikkelaar van software voor notariskantoren. Tijd voor een update over mijn ervaringen in de afgelopen maanden en de doelen voor de komende tijd.

Positief
Ondanks de zomer waren het mooie maar zeker ook enerverende maanden. Ik kende Devoon natuurlijk van de buitenkant maar je leert een bedrijf pas echt kennen als je er zelf intern onderdeel van uitmaakt. En die indruk is, na vijf maanden, heel positief.

Het is een mooie club mensen waar iedereen elke dag bezig is om het voor onze klanten een stapje beter te maken. Een inspirerende omgeving om met zijn allen de schouders er onder te zetten en het voor onze klanten zo makkelijk mogelijk te maken.

Resultaat waar we trots op kunnen zijn
In de afgelopen vijf jaar is Devoon met 50% gegroeid en inmiddels bedient zij meer dan 30% van alle medewerkers in het notariaat. Een groeicijfer waar je als bedrijf trots op mag zijn en het einde is nog niet in zicht.

Kiezen met een reden
Dat kantoren steeds vaker voor Devoon kiezen is natuurlijk niet zonder reden. Het softwarepakket (NEXTassyst) is, zo kan ik nu wel concluderen, een pakket waar je als moderne notaris heel goed mee uit de voeten kunt. Daarnaast is de service bij Devoon van hoog niveau. Je hebt als kantoor geen contact met een callcenter maar wordt direct door een van onze consultants geholpen.

Groeistuipen
Iedereen weet dat als je heel snel groeit, je vaak last krijgt van groeistuipen. En ook wij als Devoon zijnde zijn niet ontkomen aan deze andere kant van de medaille. De snelle groei in het aantal kantoren en de snelle veranderingen in de afgelopen jaren heeft er voor gezorgd dat de laatste tijd de ouderwets goede service van minder niveau was dan vroeger. Het last hebben van groeistuipen is niet onoverkomelijk, maar het wordt een kwalijke zaak als je daar als bedrijf niets aan doet.

Verbeteren
Dit besef was er maar al te goed toen ik vijf maanden geleden voor het eerst binnenliep bij Devoon. Het is niet voor niets dat er naast mij de afgelopen maanden nog een aantal nieuwe medewerkers bij zijn gekomen om te voldoen aan de klantvraag. Zowel bij de consultants als op de ontwikkelafdeling zijn er meerdere mensen bijgekomen.

Maar alleen met het uitbreiden van het team waren we er voor ons gevoel nog niet. Daarom gaan we gezamenlijk nog twee grote wijzigingen doorvoeren.

Één aanspreekpunt
Hoe fijn is het als je als kantoor één aanspreekpunt hebt? Persoonlijk lijkt het ons heel prettig om één aanspreekpunt te hebben als kantoor. Maar belangrijker is hoe onze klanten hier tegenaan kijken. Daarom hebben wij een aantal van onze klanten gevraagd wat zij hier van vonden. Unaniem waren zij hier heel positief over.

Genoeg reden om dit zo snel mogelijk door te voeren. Elk kantoor krijgt één aanspreekpunt, één consultant die ze altijd kunnen bereiken. Persoonlijk, makkelijk en toegankelijk. Betekent dit dat je als kantoor alleen nog maar bij hem of haar terecht kunt? Nee zeker niet. Kantoren kunnen nog steeds bij iedere consultant terecht als zij een probleem hebben. Alleen heeft een kantoor nu altijd een vast persoon die alle ins en outs van het kantoor kent.

EHBO
Daarnaast hebben we speciale EHBO teams samengesteld, bestaande uit consultants en een programmeur. Dit EHBO team wisselt dagelijks en het EHBO team zorgt er voor dat urgente zaken direct worden opgepakt en opgelost en dat de minder urgente meldingen worden opgepakt en doorgezet.

Doelen – innoveren en vernieuwen
In mijn eerste blog schreef ik dat het mijn persoonlijke doel was om samen met Devoon er voor te zorgen dat notariskantoren op softwaregebied klaar zijn voor de toekomst. Voorbereid op  de drastische veranderingen die de branche de komende jaren als gevolg van digitalisering en legal tech door zal maken.

Om te kunnen innoveren en te vernieuwen is het essentieel dat de basis goed is en blijft. Die basis staat als een huis. Tijd voor de volgende stappen!

Kleine jongens worden groot