Tijdens mijn werk als kandidaat notaris ontdekte ik dat er bij consumenten veel behoefte bestaat aan uitleg in normale mensentaal in plaats van de (ouderwetse) notaristaal die door veel mensen als lastig en stoffig wordt ervaren. Daarnaast ervaarde ik dat consumenten behoefte hebben aan hulp bij het vinden van de juiste notaris.

Daarom ben ik in 2013 gestart met ‘Vraag de Notaris’. Een online platform wat de consument helpt op het moment dat hij/zij een notaris nodig heeft. Als consument vind je er een schat aan informatie in begrijpelijke taal. Je kunt direct uitzoeken wat je precies bij de notaris moet regelen en hoe je dit het snelste en goedkoopste kunt doen.

Ambitie
Al snel na de lancering van de site werd Vraag de Notaris een van de leidende platformen voor online notarisadvies. Met 15.000 unieke bezoekers per maand helpen wij maandelijks over de 1000 consumenten bij het regelen van hun zaken bij de notaris. Onze ambitie is om mensen te helpen de regeltjes goed te regelen en notarieel advies beter en betaalbaarder te maken.

Dit doen we door continu te kijken hoe we met behulp van technologie zaken beter en efficiƫnter in kunnen richten. Zodat het voor de consument alleen nog maar gaat om het goed regelen van hun situatie. Meer informatie vind je op onze site van Vraag de Notaris.