Iedereen kent  het begrip Easter egg wel; een grap of een verborgen boodschap in een softwareprogramma. Je vindt ze bij Google, Microsoft
enzovoort.

Dat inspireerde ons bij Devoon om dit ook te doen. In de maanden voor Pasen hebben we een paasei in ons softwarepakket NEXTassyst verstopt en onze notariskantoren uitgedaagd om deze te vinden. De eerste tien kantoren die het paasei vonden ontvingen een mooie paasverrassing: uiteraard, een grote doos met paaseitjes.

Klanten blij maken
Wat was het doel van deze actie? Onze klanten op een positieve manier verrassen en zorgen voor een glimlach op hun gezicht.

Uiteraard werken wij er dagelijks keihard aan om NEXTassyst te verbeteren zodat onze klanten sneller en efficiënter kunnen werken. Ons softwarepakket is de basis en die moet goed zijn, punt. Maar een tevreden klant – en dat geldt voor alle bedrijven die hun klanten serieus nemen –  krijg je niet alleen door het aanbieden van een goed product.

Een blije en tevreden klant krijg je door hem of haar optimaal te helpen. Door hoogstaande (klanten)service waarbij je geholpen wordt door vakidioten die direct weten wat je bedoelt en weten waar ze het over hebben. Door persoonlijk en specialistisch advies te geven zonder keuzemenu’s en lange wachttijden. Door net dat stapje extra te zetten. Door te helpen op het moment dat je het als klant niet verwacht. Kortom, door te verwonderen en onze klanten te verrassen.

En dit keer dus door een Paasei te verstoppen in ons softwarepakket. Hiermee proberen we onze klanten een glimlach te bezorgen maar stiekem is het organiseren van dit soort acties voor ons intern misschien nog  wel leuker. Het zorgt voor extra plezier in ons werk.

(anders) Organiseren
Devoon kent geen hiërarchische structuur waarbij eerst toestemming gevraagd moet worden aan een leidinggevende of bepaalde dingen mogen. We zijn allemaal mensen die prima zelf na kunnen denken en een beslissing kunnen nemen. Dit zorgt ervoor dat we creatief mogen denken maar vooral ook doen. Daardoor hebben wij de vrijheid om net dat stapje extra te kunnen zetten voor de klant en daarmee de klant te verrassen.

Het succes en de groei van Devoon de laatste jaren zit hem voor een groot deel in deze manier van organiseren. Dat maakt ons anders dan anderen, en daar zijn we trots op.

Paasei-actie
En de Paasei-actie? Die bleek een groot succes! Bijna 15% van onze klanten heeft actief meegedaan aan de actie. Dat betekent dat de medewerkers van deze kantoren het verstopte Paasei gezocht, gevonden én gemeld hebben. En nog belangrijker, uit de vele reacties bleek dat het gezorgd heeft voor een glimlach bij onze klanten, actie geslaagd!

Gertjan de Gans

Een Paasei voor een tevreden klant